The Journey begins - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Geertje Nakken - WaarBenJij.nu The Journey begins - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Geertje Nakken - WaarBenJij.nu

The Journey begins

Door: geertjenakken

Blijf op de hoogte en volg Geertje

02 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Hallo Iedereen ^^
Afgelopen jaar zat ik in het examenjaar van het VWO. Ik had altijd al het idee om een jaar na mijn VWO er tussen uit te gaan voor een jaar en nu is het dan zover. Wat altijd nog zo ver weg leek is nu begonnen.
Eerst leek het er niet eens op dat ik zou gaan slagen aangezien ik net tijdens de examens ziek werd. Perfecte Timing!
Gelukkig had ik nog een her voor wiskunde en heb ik het toch gehaald!

Dit heugelijke bericht kreeg ik pas afgelopen woensdag te horen, meteen ticket geboekt en donderdag diploma opgehaald en nu ben ik dan vanochtend op Tenerife aangekomen! En wat is het hier warm! haha, maar wat een supermooi hotel zeg, waar ik de komende 4/5 maanden animatiewerk ga doen. Het hotel heet Granada Park en bevindt zich in Los Cristianos aan de Zuidkant van het eiland. Owh en er is hier een uur tijdverschil met Nederland, so hardcore! dus ik heb soort van getijdreisd! Back to the future! Maar even zonder grappen en grollen, dat is dus nieuw voor mij ^^. Verder stond er iemand op het vliegveld om me op te halen en die bracht me daarna hier, echt ideaal.

Ik ben nu voor het eerst in m'n appartement en deel dit samen met een Italiaanse jongen. En het is best wel vet groot met een keuken en woonkamertje enzo, heel chil. Owh en het is ongeveer 5 meter verwijderd van het zwembad.
Was wel supervroeg vliegen vanochtend, om 2 uur 's nachts uit Leeuwarden vertrokken en vlucht ging om 5:30 AM. Ik ben dan nu ook best wel kapot. Na eerst woensdag en donderdag het behalen van mn diploma goed te hebben gevierd en dit weekend het 100jarig jubileum van de 30m2 klasse, wat echt geweldig was!

Verder ben ik de enige Nederlander waarschijnlijk die werkt in dit hotel, en is het overspoeld met Engelse toeristen. Er komen nauwelijks Nederlandse gasten. Vanochtend al beetje gesproken met paar collega's en die ratelen Spaans als een malle, Dus voorlopig hou ik het nog maar ff bij Engels. Ik verstond echter wel wat woorden als Cerveza enzo, hopelijk kan ik over enkele weken/maanden ook wat vloeiender Spaans. Zou echt te gek zijn! Ben wel blij dat ik in ieder geval wel wat Spaans op school heb gehad, zo is de taal toch wat toegankelijker dan wanneer je helemaal geen voorkennis ervan hebt.

Naja verder moet ik geloof ik morgen voor het eerst werken en ben heel benieuwd wat animatiewerk nou precies inhoud in de praktijk.

De planning van dit tussenjaar is dus dat ik hier ongeveer blijf tot november en dan een maandje terug in Leeuwarden ben om m'n rijbewijs te behalen.
En dan zo rond 11 december richting Oostenrijk, Leogang vertrek en daar het hele winterseizoen blijf werken. Wat ongeveer tot april is. Daarna wil ik nog een maandje of 3 gaan backpacken in Australië, maar dat ligt dus nog redelijk ver weg en staat nog niet helemaal vast.

Ik zal in ieder geval proberen regelmatig deze blog bij te werken.

Hasta Luego ^^!

  • 02 Juli 2012 - 13:48

    Barbara:

    Hi Geertje, wat leuk dat je een blog hebt, we gaan je volgend. Hidde wil graag weten of er ook een kinderdisco is ? In iedere geval, geniet ervan !!! Liefs Fons, Barbara, Hidde en Lode

  • 02 Juli 2012 - 17:50

    Je Nicht:

    Geertje!!! ik ben je grootste fan!!

  • 03 Juli 2012 - 12:53

    Geertje Nakken:

    Haha Ja elke avond kinderdisco! haha ;)
    Haha cool! Ja ga ik doen ^^ x Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Geertje

Entertainer/ Las Canarias Ski instructor/ Austria Internship/ London Study abroad/ Santiago de Chile

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 6326

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 01 Februari 2016

Stage in London en Studeren in Chili

20 December 2012 - 01 April 2013

Schilehrern in Oesterreich

02 Juli 2012 - 01 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: