Las Américas - Reisverslag uit Los Cristianos, Spanje van Geertje Nakken - WaarBenJij.nu Las Américas - Reisverslag uit Los Cristianos, Spanje van Geertje Nakken - WaarBenJij.nu

Las Américas

Blijf op de hoogte en volg Geertje

23 Juli 2012 | Spanje, Los Cristianos

Hallo iedereen,
Ik dacht het wordt wel weer eens tijd om weer eens een verhaaltje te schrijven over mijn tijd hier op Tenerife. Ik zit hier nu al bijna een maand en de tijd vliegt voorbij. Het lijkt wel of ik hier gisteren pas aankwam, maar dat is een goed teken denk ik.
Na de eerste week een week als Practicar te hebben gewerkt in Granada Park hotel in Los Cristianos ben ik nu werkzaam in Parque Santiago 3 in Las Américas. Die eerste week was echt superleuk in een superchil hotel met allemaal gezellige Engelsen en Schotten waar we ook veel mee op stap geweest zijn. Ook ben ik met hen een dag naar het aquapark hier geweest, Siam park. Dat is het grootste waterpark van Europa en dat was echt superkoel!

Het stappen hier is echt een madhouse. Er is 1 straat wat Veronicas genoemd wordt of ‘The Strip’ waar het barst van de Engelsen die uhm wel heel schaars gekleed op stap gaan, vooral de meiden. Echt alleen om daar al te zitten en beetje te kijken zie je al van alles. Wel hilarisch. Ook allemaal gladde Spanjaarden en Italianen, ja je kijkt je ogen uit. Ik vond Oh oh cherso al opvallend, nou vergeleken met die Engelsen hier zijn de oh oh Cherso mensen beschaafd xD. Ook is het stappen best wel goedkoop hier, voor 5 euro krijg je 2 drankjes, 3 shotjes en soms nog een fles champagne. (Haha Champagne Shower! Hier was de portier iets minder blij mee.)
Wel irritant zijn al die proppers die je naar binnen proberen te lokken, wij zijn iig wel al vette pro’s in het ontwijken daarvan. ‘Yeah sorry we are allergic to alcohol, I’d rather not talk about it, it’s pretty painful’ of ‘’Sorry we are muslims we don’t drink ^^’’ of als ze vragen are u out for a drink zeggen dat we op weg zijn naar een epic rummikub party! =D Werkt ook vaak.
Het stappen is dus opvallend en heel toeristisch, je komt nauwelijks locals tegen, dat is wel jammer. Wel hebben we Afrojack gespot toen we op een terrasje zaten in Veronicas. Hij liep daar met een capuchon op en 4 mensen om hem heen. Niemand herkende hem behalve Davide (mijn Roomie) En toen gingen we met hem op de foto, hij zei wel dat ie niet herkend wilde worden omdat het z’n vrije avond was. Heel slim om dan zo opvallend over straat te lopen in Veronicas :’)
Verder werk ik nu dus in Santiago Parque 3, een supergroot en mooi hotel met echt huge zwembaden. Onze kidsclub is echt supermooi en echt heel chil! We hebben echt superveel materiaal en ook gaan we vaak met hen naar het strand of naar het zwembad.

Ik werk dus voor Acttiv en werk tot 31 augustus dus in Santiago Parque 3. Ik werk hier in de Barkie’s kidsclub van TUI of Arke. En ik werk hier samen met een ander Nederlands meisje dus met z’n 2en.
Dit is maar tot 31 aug en daarna ga ik voor 2 maanden naar een ander hotel ergens in een Internationaal team werken.

Het werken hier is wel erg leuk en dat en makkelijk. Erg lieve kids hadden we deze week, allemaal tekeningen gekregen en zelfs armbandjes en parfum omdat ze het zo leuk gehad hadden. Het is wel erg dankbaar werk, deze week is het verder rustig. 2 dagen terug hadden we een minidisco met 4 kids :’) Het dak ging eraf. Haha, ook mag ik elke zaterdag Barkie zijn, de mascotte. Dus dan mag ik lekker in een berenpak rond hobbelen tijdens de minidisco. Haha het is wel heel erg leuk, al die kindjes high fives geven en met ze op de foto enzo. Verder zijn we elke zondag vrij dus dat is ook wel heel relaxed, ook is het salaris verassend goed. Ik verdien 700 euro per maand en heb ook nog gratis woning in het hotel in een heel chil appartementje vlakbij de kidsclub. Ook krijgen we nog 75 euro per week voor eten enzo. Dus heel prima.
Verder heb ik niet echt het idee dat ik echt op mezelf woon, de was wordt namelijk voor je gedaan en ons appartementje wordt ook opgeruimd voor ons, heel relaxed. Alleen de afwas wordt niet gedaan, wat heel jammer is :’) Ook koken we nauwelijks, we kunnen namelijk voor 6 euro uiteten in het straat voor het hotel en dan krijgen we er ook nog een drankje bij. Daar is bijna niet voor te koken. En het is heel makkelijk.
Werktijden zijn ook prima; van 10 tot 12:30 ’s ochtends en ’s middags van 15:00 tot 17:30. Daar tussen in dus Siësta wat echt heel chil is. En dan ’s avonds nog een half uurtje tot een uurtje mini disco. Wel ben je echt kapot daarna, je moet wel de hele dag druk doen om die kinderen te vermaken. Maar wel echt heel leuk. Ook kom je wel steeds die kinderen overal tegen, dus ik stond laatst in de supermarkt en toen kwamen er echt kinderen op me afrennen en gingen aan me hangen. Je bent echt een soort klimtoestel voor ze, dan gaan ze aan je been hangen enzo, best wel vermoeiend.
Ook toen we laatst aan het eten waren stonden er ineens kinderen voor onze neus om te vragen of we ook hyves hadden..
Mijn roomie droomt ook bijna elke nacht over kinderen en dan denkt ze dat er kinderen in de kamer staan en dan begint ze er tegen te praten, echt heel grappig. Gelukkig is het nog niet zo erg bij mij XD
Dat maakt het dus wel zwaar, ook om in die hitte rond te springen enzo.
Het is hier wel echt superwarm! Zo’n gemiddeld 37 graden op een dag, en in het heetst van de dag soms wel boven de 40 graden. Ook heeft het hier al 15 maanden niet geregend. Wel waren er afgelopen week hevige bosbranden aan de gang, die kon je zelfs vanaf de boulevard zien! Terwijl de brand in het natuurgebied van de Teide was. De Teide is een huge vulkaan die hier op het eiland staat en wat tevens het hoogste punt van heel Spanje is.
Tenerife ligt echter onder de kust bij Marokko en vorige week was er een Clima, dan waait er zand uit de Sahara onze kant op. Je merkt dit niet alleen, dat zand zit alleen in de lucht. Ik ben dus indirect in de Sahara geweest! Whoehoe :’)!
Nou dit was het wel zo’n beetje voor nu,

Buenas Noches y hasta luego ^^!

  • 03 September 2012 - 20:20

    Geartsje Nakken:

    Leuk even wat van je te lezen
    Hoe gaat het ben je het mooie weer al wat zat
    we hebben hier ook al een paar weken mooi weer en dat verveelt nooit.
    De scholen zijn hier weer begonnen
    Jan Wiebe moet woensdag voor het eerst weer heen en Sietske doet het een jaar rustig aan en gaat bij Siep les geven in de schaatshal in Leeuwarden.
    Verder gaat het hier zijn gangetje.
    Je moeder gaat een dagje mee zeilen met de Peevee van Bornia Herne
    het wordt vast wel weer gezellig .

    groetnis ut Fryslan

    Sietske ,JanWiebe en Geartsje

  • 30 Oktober 2012 - 00:21

    Davide:

    Hahahaha Geertje! Grappig om terug te lezen! Roomie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Los Cristianos

Geertje

Entertainer/ Las Canarias Ski instructor/ Austria Internship/ London Study abroad/ Santiago de Chile

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 6327

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 01 Februari 2016

Stage in London en Studeren in Chili

20 December 2012 - 01 April 2013

Schilehrern in Oesterreich

02 Juli 2012 - 01 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: